سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات]را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]

اندیشه توانگر

 

قـانـون تخیـل :

در روزگاری زندگی می کنیم که دانشمندان علوم ذهنی،  می گویند: ((انسان می تواند آنچه را که در تخیل خود تصور می کند،  بیافریند.))

 تصاویر ذهنی ، اوضاع وشرایط و تجربه های زندگی ، و امور آدمی را میسازند . به عبارت دیگر اگر در زندگیتان شاهد شکست و تنگنا هستید ، نخست آن را در ذهنتان مجسم کرده بودید . از این رو برای از میان برداشتن این موانع و مشکلات باید نخست در ذهنتان آنها را نابود کنید و همه چیز را به صورت دلخواه ببینید .

دکتر امیل کوئه (Dr. Emile coué ) فرانسوی : برای نخستین بار اعلام کرد،  قدرت تخیل از قدرت اراده بسیار نیرومند تر است و اگر تخیل و اراده با یکدبگر در کشمکش و تضاد باشند ، همواره تخیل پیروز می شود . وقتی اولین بار برای ایجاد تصویر ذهنی کوشش  می کنید ، اراده آن را نمی پذیرد اما وقتی تصور ذهنی به اندازه کافی تکرار شود،هر اندازه هم  که برای استدلال قدرت اراده نامتحمل به نظربیاید، تخیل چاره ای جز پذیرش و تجلی آن ندارد.چون آرزومند موهبتهای بزرگ هستیم، پس باید تصاویر ذهنی آنها را در اندیشه خود ایجاد کنیم ، شاید استدلال بگوید این محال است ولی کوچکترین اهمیتی ندهید ، شاید قدرت اراده تان بگوید این رویا بزرگتر از آن است که به وقوع بپیوندد ولی باز هم توجه نکنید . اگر دلاورانه به تخیل خود بچسبید ، آرزوهایتان متجلی می شود . با ادامه این تمرین همکاری قدرت اراده را نیز به دست خواهید آورد . امید و انتظار و هر آنچه را به ذهنتان بیاموزید برایتان خواهد آفرید و جلوه گر خواهد شد  .

وقتی برای رسیدن به آرزوها نیروی قدرتمند تخیل را به کار می برید ، از شیوه غیر مستقیم استفاده می کنید که پیروزی بر مشکلات را تضمین می کند ، یعنی به جای جنگیدن با فقر و شکست مالی ، که اغلب بر مشکلات می افزاید به شیوه غیر مستقیم ، آرام و بی سر صدا بنشینید و آگاهانه واز روی تعمد ، با پشتکار و مداومت ، موهبتهای دلخواهتان را در تخیل مجسم کنید .

برای تمرین و تقویت قدرت تخیل یک راه ساده وجود دارد که راهی بسیار موثر نیز می باشد و آن ایجاد چرخ اقبال است . به این صورت که روی مقوایی دایره ای بزرگ بکشید ، در کانون دایره ، تصویر نمادی ، ربانی و آسمانی را بگذارید تا نمایانگر قدرتی متعال باشد و آنگاه در مرکز دایره بنویسید :

  (( خداوند بزرگ مسئول زندگی من است ، اکنون آزاد و پذیرا و مطیعم ، و از هدایت الهی و تعلیم او اطاعت می کنم . ))

محیط دایره را با چهار خط به کانون دایره وصل کنید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید ، آنگاه برای هریک از آنها نامی بر روی برچسب بنویسید و سر جای خود بچسبانید ( کار ، خانواده ، امور معنوی ، امور اجتماعی و تفریحات ) . حال در هر بخش عالی ترین تصویر ایده آل مربوط به آن را بچسبانبد ، به عنوان مثال در قسمت کار ، عکسی از عالی ترین سازمان مهندسی که آرزوی پیدا شدن کاری در آنجا را دارید، در قسمت خانواده ، تصویری از خانه ای که آرزومند ساخت و یا زندگی در آن هستید،درقسمت امورمعنوی تصویر مکان متبرکه ای که هرگاه به مشکلی برمی خورید دست نیاز به سوی او می برید ، مثلا عکسی از کعبه یا حرم امام رضا (ع) ، ودر نهایت در قسمت تفریحات ، تصویر یک ساحل زیبا ویا هر مکانی که بهترین آرامش را به شما می دهد ، بچسبانید .  آنگاه این چرخ اقبال را با همه تصاویر و کلماتش در نقطه ای بگذارید که بتوانید هر روز در گوشه ای خلوت به سراغش بروید و بارها به آن چشم بدوزید. این جملات ساده و این تصاویر رنگارنگ از نظر روانی به قدرت تخیل شما کمک می کنند . علت قدرتمند بودن چرخ اقبال در این است که جریان ذهن شما را از (( نمی توان آن را بدست بیاورم )) به (( می توان به دست آورم )) ، از    نا امیدی به امید ، از دلسردی به دلگرمی و از شکست به موفقیت باز می گرداند .

 در پایان به خاطر داشته باشید ،  نباید هرگز آنچه را که نمی خواهید خود تجربه کنید ، برای دیگران تجسم کنید ، چون تصاویری که از ذهنتان به بیرون می فرستید ، قهراٌ ، به سوی خودتان برمی گردند، پس سعی کنید همیشه برای خود و دیگران ، سلامت ، ثروت و سعادت و شادمانی را مجسم کنید .




مـرجـان ::: سه شنبه 85/9/14::: ساعت 2:24 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ